A magyar borpiac és a borfogyasztási szokások elemzése

A Hegyközségek Nemzeti Tanácsa 2017. november 14-ei Tanácsülését követő szakmai rendezvényen mutatta be a magyar borpiacról megrendelt piackutatás eredményeit.

A piackutatásról szóló kiinduló dokumentumot az alábbi linken is letölthetik: http://hnt.hu/piackutatas-borfogyasztasi-trendek-magyarorszagon/

A piackutatást a Szőlő-bor ágazati stratégiában megfogalmazott célokkal összhangban valósult meg. Ennek köszönhetően mélységében megismerhetik a magyar borpiac összetett szerkezetét (pl.: értékesítési csatornákat), a magyar emberek borfogyasztási szokásait kor, nem, vagyoni státusz és lakhely szerint.

A keresleti oldal megismerését követően a termelői, borászati oldal objektív szakmai felmérését is tervezi a HNT.

A HEGYIR adatbázisa alapján rendelkezésre álló szakmai statisztikai adatokon túl fontos a termelői oldal fejlesztési terveinek, piaci jövőképének a megismerése is.